Etiketler

5 Aralık 2012 Çarşamba

La Brise


Fransız Mutfağımı Dediniz?

La Brise’i Mutlaka Deneyin....

Bugün sizlere Nişastasındaki La Brise Restaurant’dan bahsetmek istiyorum. Geçen sene Beyoğlu Asmalı mescit şubesine giderek mutfağına hayran kalmıştım şimdi ise daha da yakınımıza gelerek şubesini Nişastasında son iki yıldır hareketlenen ve popüler hale gelen Mim Kemal Öge caddesine taşıdı. Gerçek bir Fransız bistrosu diyebilirim. Gerçi bence Beyoğlu’ndaki dekorasyonu daha sempatikti ama lezzet açısından hiçbir değişiklik yok. Aynı damak tadı ve leziz yemekleri afiyetle yiyebilirisiniz.

Ne yemeliyiz kısmına gelirsek; başlangıç olarak tereyağında karides, inanın bana sosuna ekmeğinizi bandıra bandıra yiyeceksiniz. Tereyağı ve kırmızıbiberin karideslerle harika uyumu midenizde şenlik havası estirecek ve arkadan gelenleri tatmak için sabırsızlanacaksınız. Fransız peynirlerinden vazgeçmem derseniz de kızarmış Camambert’i listenize ekleyin.  Fransız mutfağı söz konusu olunca ekmeklerden ayrıca bahsetmeme gerek yok sanırım, her seferinde bu son dilim diyerek bolcana yiyorsunuz.

Ana yemek olarak 2 kişilik servis edilen Chateabriand’ı tavsiye ederim. Etin pişme derecesini zevkinize göre ısmarlamanız mümkün. İyi orta benim her zamanki tercihim. Az orta dediğinizde bazen Türkiye’de ayarı tutturamıyorlar ve bol kanlı gelebiliyor. Önden başlangıç yediyseniz 2 kişilik demesine rağmen 3 hatta 4 kişide paylaşabilirsiniz Chateabriand’ı. Porsiyonlarında asla cimrilik etmiyorlar.

Ortamın ve sohbetin keyfinden tatlı yerine içkiyle devam etmeye karar verdiğimiz için bu seferlik bir tatlı önerisinde bulunamayacağım. Şarap olarak şefin tavsiyelerine kulak vermekte yarar var. Tuğra Öküzgözü yediğimiz yemeklerle oldukça güzel bir uyum sağladı.

Henüz deneme fırsatınız olmadı ise mutlaka önceden rezervasyon yaptırarak biran önce bu sempatik Fransız bistrosunun tadını çıkarın derim. Bu arada sigara içenler için dışarıda ısıtıcılı masalarda mevcut.

Adres: Mim Kemal Öge Caddesi No: 11A Nişantaşı İstanbul
Tel:+ 90 212 244 48 46
 

1 yorum:

  1. Cnm sonunda basardim galiba:))
    Biz gecen hafta ugradik mekana cok bayilmadim ama yine de arada gidilebilcegi kanisindayim ambians guzel ama yemekler cok basarili bulmadim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...