Etiketler

6 Aralık 2012 Perşembe

Balıkçı Kahraman


Karadeniz'in ünlü balığı Kalkan’ın zamanı geliyor. En lezzetli zamanı Ocak sonundan Mart ortalarına kadardır.  Söyle ellerinizle doya doya, kılçıklarına kadar (hatta halk arasında düğme derler) sıyıralım derseniz mutlaka Balıkçı Kahraman’a uğrayın. Israr ediyorum şimdiye kadar daha iyi Izgara Kalkan yediğim bir yer olmadı. Anadolu yakasında oturanlar için yolu özellikle uzak ama inanın bana değer. Yolunuz  Rumeli Kavağına düşerse burayı deneyin. Rumeli Kavağı Karadeniz kıyısının dibi olduğu için kalkanlar adeta denizden yeni çıkmış. Fiyatları için uygun diyemeyeceğim, son gittiğim birkaç sefer aşağı yukarı aynı hesabı ödedik, ne yerseniz yiyin kişi başı 125-150 TL arası bir parayı gözden çıkarmanız gerekiyor. Bu parayı öderken tabiki sadece kalkan yemiyorsunuz. Başlangıçta klasik balıkçı mezeleri, ara sıcak olarak karides kalamar bolca servis ediliyor. Buarada farklı birşey tadayım derseniz de kalkan ciğeri ve yumurtasıda denenebilir. Hamsili mısır ekmeğini de aklınızın bir köşesinde tutun. Salata malzemeleri ise hep günlük ve taze, domatesler şeker adında.
Kabak tatlısı benim favori tatlım olmasada yiyen herkes beğendi. Ben balık üstüne dondurmalı helvayı herzaman tercih ederim. Buarada bukadar ballandırdın umarız şahanede bir manzarası vardır ya da şöyle güzel bir deniz havasıda alırız diye bir  hayaliniz olmasın. Rumeli Kavağında sokak arasında bir restaurant ama kalkanı tadınca deniz manzarasını falan unutuyorsunuz. Haftasonları oldukça kalabalık oluyor, haftaiçi akşam daha sakin ve keyifli bana göre.
Adres: Rumeli Kavağı Mh.  İskele Caddesi No:15, 34450 Rumeli Kavağı, Turkey
Tel: 0212 242 9899

4 yorum:

  1. Şive'cim postlarını okurken kendmi ot gibi hissediyorum.. Gitmediğim ne çok mekan varmış ve ya gidip de hiç fark etmediğim neler neler varmış :)

    YanıtlaSil
  2. Aslında hepimiz geziyoruz da, yazmaya karar verince insan yedigine ictigine daha bir dikkat kesiliyor sanirim:) Buara gidipde begendigin bir mekan ya da lezzet olursa haber ver:)

    YanıtlaSil
  3. Saka gibi bugun aretle onunden gectik ve dedik ki girelim ama yanimizda lilya vardi simdi durmazsa iki dakkada paket olmayalim dedik
    Ve girmedikk hatta dedik
    Ki
    Hafta ici bi aksam gelip deneyelim:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de blog'umda bir kaç balıkçının detaylı post'unu paylaştım geçen hafta... Balıkçı Sabahattin, Eleos, Foça Balık, Akın Balık ve Yeşilköy Balıkçısı... Burayı da yazmak istemiştim ama çekim kabul etmiyorlardı... Senden okumuş oldum:) Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...