Etiketler

27 Şubat 2013 Çarşamba

Vapiano



Vapiano denildiğinde aklıma ilk gelen kendi damak tadıma göre lezzetler yaratabileceğim ve içeriye girdiğimde domates, sarmısak, makarna ve pizza gibi hoş kokuların aklımı çeldiği bir İtalyan mutfağı.

İnsan her gittiğinde ne olur biri beni engellesin de pizza ve makarna yemeyeyim diye aynı sıkıntıyı yaşar mı?. Gerçi son derece cezbedici salata seçenekleri de yok değil ama o makarnalar beni benden alıyor. İki kişi gittiysek hadi birimiz pizza ya da makarna diğerimiz salata alalım muabbeti heralde değişmez bir klasik benim için Vapiano’da. Kendimce çok kaloriden yırtıyorum:)

Pizzalar tam bir italyan, üzerine istediğiniz gibi malzeme ekleyip çıkartmanız mümkün, tüm malzemeler gözünüzün önünde hazırlanıyor ve pişiriliyor. Makarnalar da farksız değil, menüdeki seçeneklere ek olarak şarap sosu, ceviz, fıstık ya da farklı sebze, et, tavuk, karides vs ekletebiliyorsunuz, tamamen yaratıcılığınıza kalmış. Kepekli makarna da mevcut ama inanın bana ne zaman yesem beni bir beyaz makarna kadar keyiflendirmedi, kepekli makarnaya ne sos hazırlatırsanız hazırlatın yine kepek tadı baskın kalıyor o da gerçek anlamda bir haz yaşatmıyor insana. 
Salatalara da diyecek yok, tüm malezemeler mevcut. Americano ve Fungi benim favorilerim yanında bir kadeh sarapla harika oluyor. Fungi ile beyaz, Americano ile de kırmızı şarabı tercih edebilirsiniz. Çalışanlar yıllardır aynı, benim için içeri girdiğimde aynısından diyebileceğim bir mekan:) 
Açıldığından beri müdavimiyim diyebilirim. 

Yazın caddenin kalabalığından uzaklaşarak kırmızı koltuklarına yayılıp hem sohbet etmek hem de ortalama fiyata lezziz yemekler yemek yiyebilmek adına doğru adres. Fiyat seçeceğiniz ek malzemeye göre değişiklik gösterebilir, hatırlatmakta fayda var.

Mekanın işleyişini de bilmeyenler için biraz anlatmam gerekirse; kapıdan girerken size kartlar verliyor ve içeride verdiğiniz sipariş doğrultusunda kartlarınızı işletiyorsunuz. 4 farklı bölüm var, İçecek (sıcak, alkollü içecekler ve tatlılar) Makarna, Pizza ve Salata. Bu üç bölümde ise aynı zamanda çorba, carpaccio, bruschetta ve alkolsüz içecek siparişi de verebilirsiniz. Birkaç gidişten sonra sistemi hiç yadırgamıyorsunuz. Hesabınızı çıkışın tam yanında bulunan kasalara kartınızı okutarak ödüyorsunuz. Ödeme yaparken tanıdığım kimsenin hayır diyemediği jelibonlardan birkaç adet kaçamak yapmayı da unutmayın. Avuçla alanını da görmedim değil.


Bu arada benim bahsetiğim ve sıklıkla gittiğim yer Suadiye Vapiano, aynı mekanı Nişantaşında da açtılar. Sanıyorum franchise olarak değil bireysel açıldı ve inanın menü ve işleyiş aynı olmasına rağmen tek bir lezzet bile birbiri ile eşleşmiyordu. Birçok insan da benimle aynı fikirde idi sanırım ki çok tutunamadan kapandı Nişantaşı şubesi. Demek istediğim mekan kadar çalışanların el lezzeti de çok önemli. Hala gitmeyen varsa bence denemeye değer…


Suadiye Mh. Selim Ragıp Emeç Sk No:4, 34000 İstanbul
0216-464 4265

3 yorum:

  1. İnanamıyorum! Benim bloga baksana bı kadar olur:) Zevklerimiz ne kadar aynı, yanliz biz seninle nasil karsilasmadik onu anlamadim :)

    YanıtlaSil
  2. sende harika yazmıssın, ama Alya'nin resimleri ile hersey bambaska:) Yook bizim farz oldu dışarda da bir program yapmamız. Madem aynı yerlere gidiyoruz bari birlikte gidelim:)

    YanıtlaSil
  3. Tamam Şivecim harika fikir, sen o zaman bizi kesfettiğin güzel bir yerlerden birine götürsene, nasil fikir? :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...