Etiketler

5 Şubat 2013 Salı

Koço Restaurant


Moda da kendim bildim bileli var olan eski bir balıkçı Koço. Bundan 4 -5 sene öncesine kadar çok ama çok popüler bir yerdi. Bu kadar çok alternatif de olmadığından haftasonları Koço’ya gittiğinizde bir tanıdığa selam vermeden masanıza oturamazdınız. Şimdi ise kalabalığı aynen devam ediyor ama ne yazık ki mezeler ve ana yemekler eski lezzetini kaybetmiş. 

Yazıp yazmamak üzerine çok gidip geldim çünkü eskiden oldukça sevdiğim ve ailecek sık sık gittiğimiz bir mekandı ama inanın bu yazıyı yazmadan 3 farklı kez ziyaret ettim ve sonunda fikrimi değiştirecek sıcak helvadan başka ahh bunu da iyki yedim diyeceğim birşeye rastlamadım. Ciğer sevmem ama yiyenler fena olmadığını söyledi, birde belki kabak kızartma onun dışında beraber gittiğimiz tüm arkadaşlarım benimle aynı fikirde. Bu arada fiyatlar da eskiye oranla yüksek ne yazık ki.

Değişmeyen özelliği ise hala bir aile mekanı olması. Genellikle eş dost kalabalık gidilir, çift gidip 2 kişi oturana az ratlarsınız. İlla gidelim derseniz yaz ya da baharda gidip bahçesinde oturmanızı öneririm. Moda manzarasını doya doya izleyebilirsiniz.

Asıl enteresan olan restaurant’ın hemen altında 1930'lu yıllardan bu yana var olan Rum kilisesi  "Ayazma". Bu özelliği ile dünyada tek olabilir belkide. Ufacık bir ibadethane. Suyunun kutsal olduğu inanışı günümüze kadar gelmekte. Moda’ya gelenler genelde Ayazma çeşmesinden 1 şise su almadan gitmezler. Dileğiniz olduğunda ise 1 şise yağ getirmeniz gerekli.  Bu da extra bir bilgi:) Rakı kadehlerinizi tokuşturmadan önce belki uğramak istersiniz.

http://kocorestaurant.net
Moda Caddesi No:171/A Moda/İstanbul

2 yorum:

  1. Biz sürekli aynı mekanlarda mı dolaşıyoruz seninle nedir, hiç rast gelmedik ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu böyle olmayacak artık beraber bir program yapmalıyız:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...