Etiketler

16 Ocak 2014 Perşembe

Ölmeden önce Yapılacaklar...


Çoğu insana nazaran ölümden çok korkan biri değilim, öldükten sonra da huzurlu bir hayat olduğuna inandırdım kendimi. Hala genç olmanın heyecanı ile bu kadar rahat konuşuyor olabilirim tabii. Bir de aynı zamanda içimde var olan yaşam sevgisi ve oooo daha bu dünyada yapacak çok işim var, nereye onları tamamlamadan diye düşündüğümden de olabilir. 

Bu sene bir değişiklik yapıp 2014'den beklentilerimi değilde, yaşamım boyu neyi hayal ediyorum onları paylaşmak istedim. Aşağıdaki listede bulunanların gerçek olması aslında o kadar zor değil, bazen sadece vakit bulamamaktan ya da önceliklerimin süper hızlı değişmesinden dolayı yapamadığın şeyler, bazıları için ise bütçesel anlamda hala birkaç tık daha yol kat etmek gerektiğinden ve birkaçı için ise kişisel anlamda daha da gelişmek ve belki de emelilik dönemini beklemek durumunda kaldığımdan. 
Herşeyin bir zamanı var,  umuyorum ki bu listede bulunan birçok şeyi yapmayı başaracağım.

Böyle bir liste oluşturabilmek için öncelikle kendime vakit ayırdım ve iç sesimi dinledim. Yaklaşık 5 gündür git gel yazıp çiziyorum sonra karalıyorum, yok yok bunu daha çok istiyorum diye listeden birini çıkarım diğerini ekliyorum. Niye 10’a sıkıştırdım diye sormayın, yazmadıklarımda aklımda ama bu gerçek anlamda beni heyecanlandıran ilk 10. 

Eskiden hep çekinirdim uzun vadeli planlar yapmaktan ama bu listeyi uzun vadeli plan listesi değil bir dilek listesi olarak düşünüyorum. Ara ara bakınca yapmak istediklerime heyecanlanıyorum. Evet evet bu listeye tekrar tekrar baktığımda içimde bir kıpırtı uyanıyor.

İşte hemen paylaşıyorum sizinle aklımdaki ilk 10’u:

1. Birincisini tahmin etmek beni az çok tanıyan biri için bile hiç zor olmasa gerek. Tabiki de mümkün olduğunca çok seyehat edip yeni ülkeler görmek ve farklı kültürleri tanımak listemin başında. Hatta onu da kendi içinde önceliklendirdim:
Mavi Yolculuk (mümkünse bir kısmı eşimle başbaşa)
Batı Amerika turu
Brezilya’da Rio Karnavalı
Afrika’da safari
Ve diğer tüm görmek istediklerim

2. Bir çiftlik evi sahibi olmak. Şöyle içinde atı, ineği, tavuğu, horozu, farklı meyve ağaçlarının dalından koparıp taze taze yiyebileceğim, sebzemi bahçesinde kendi emeğimle yetiştirebileceğim bir arazi. Bahçesinde zaman zaman kalabalık arkadaşlarımızı ağarladığımız zaman zaman ise başbaşa verip arka fonda keyifli bir müzikle sohbete daldığımız bir çiftlik evi. Her yerinden huzur ve neşe fışkıran

3. Tayland’daki özel kamplardan birinde 15 gün boyunca ile boot camp yapmak ve bir fırsat olur ise Sessiz Meditasyon kampına katılmak. Her iki aktivite de oldukça zorlayıcı. 15 gün benim vücut dayanır mı bilmem ama bedenine hükmedebilmek oldukca büyük bir haz olsa gerek

4. Dünyadaki en karşılıksız sevgi duygusunu tatmak

5. Bir gece dünyadaki adaların herhangi birinde sabahlamak. Güneşin batışından doğuşuna kadar bütün akşamı, geceyi ve sabahın erken saatlerini yaşamak. Gençken yazlıkta en sevdiğimiz aktivite buydu. 15-20 kişi toplanıp ateş yakıp, evden battaniyelerimizi taşıyıp evimizin önündeki kumsalda sabahlamak ve sabaha kadar durmadan çene çalmak

6. Kitap yazmak (bir biyografi)

7. Erkek giyim üzerine imaj koçluğu eğitimi almak

8. Her 10 yılda bir büyük bir doğumgünü partisi verip tüm sevdiklerimle eğlenmek. Bunlardan biri mutlaka kostümlü bir parti olmalı

9. Daha önce hiç denemediğim bir spor dalını denemek sırf aksiyon ve meydan okuma olabilsin diye kendimi zorlamak. Kablolu su kayağı yaparken duyduğum heyecan ve adrenalinin tadı hala damağımda. Spor dalını henüz netleştiremedim:)

10. Dany Brillant, Andrea Bocelli, Justin Timberlake konserlerini yurtdışında olabildiğince önlerden izlemek. Dany'i Istanbul'da izledim ama Paris'te de izlesem fena olmaz:) Bu arada Andrea Bocelli'de Şubat'da Türkiye'de konser verecek. Bunu da sevenlerine duyurmuş olayım.

Ve son olarak da başlangıç noktamı belirleyen bir madde: Daha önce asla yapmam diye büyük konuştuğum birşeyi  bir anlık deli cesareti ile denemek.
Sanırım ilk bundan başlayabilirim. Ilk 10'da yazdıklarımın hiçbir öncelik sırası yok, artık hayat hangisini önce layık görürse, sağlık ve sıhhat içerisinde...

Haydi sizde adımları hızlandırın, daha yapacak çok işimiz var!!! Önümüzde koca bir ömür var:)






1 yorum:

  1. Sabah sabah keyifle okudum.. Hayat çok uzun yapacak çok şey var.. Hayatı daraltmamak lazım ve herşeye zaman vermek de lazım öyle ya acelemiz yok.. Bu şekilde hayat daha da uzun oluyor.. Ama itiraf etmeliyim ki yıllık veya 5 yıllık planlar yapardım da ömürlük plan hiç yapmamıştım.. Okurken anladım ki bu çok daha keyifli ve heyecanlı senin de dediğin gibi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...