Etiketler

16 Mayıs 2013 Perşembe

Dondurma Sezonu Açıldı

Bahar ve yaz aylarının vazgeçilmez lezzeti Dondurma. Sevmeyen var mıdır bilmem, ben şimdiye kadar yemeyen bir kişiye rastladım onun da süte alerjisi var bu nedenle sadece sorbe tarzı dondurmaları yiyebiliyor ama gün sonunda o bile ısrarla yiyiyor.

Eskiden Bağdat Caddesinde bir iki dondurmacı varken şimdi İtalyanı, Türkü, Bodrum'lusu, Bostancı'lısı hepsi bir dükkan açtı neredeyse. İtalyan dondurmalarını biraz fazla şekerli ve yumuşak buluyorum o nedenle hangi birini denediysem çok da bayıldım diyemem. Herkesin dordurma sevdası başkadır, ben kişisel olarak biraz daha sert dondurma lezzetlerinden hoşlanıyorum. 

Bu yaz beni Bağdat caddesinde mutlu eden haberlerden biri Bostancı'da bulunan Dondurmacı Yaşar Usta'nın tam da evimin karşısına açılmış olması. Yaşar Usta'nın diğer dondurmacılardan farkı klasik sütlü ya da maraş üsülü dondurma değil de harika sorbe lezzetleri sunuyor olması. İnanın bana lüks restaurantlarda ara sıcaktan ana yemeğe geçerken servis edilen hem bir önce yediğinizi bastırmak hemde ağzınızdaki tadı nötürlemek adına sunulan sorbelerden bile güzel. Üstelik topu 1.5 TL. Oldukça farklı tatlar var; kırmızı erikli, tahinli, tarçınlı, beyaz dutlu, incirli ve beyaz çikolatalı. Çilek, şeftali, kavun gibi klasik olmuş lezzetleri saymıyorum dikkat ederseniz. 

Diğer ikinci güzel haber ise yıllardır Bodrum'da ne zaman Bitez'e gitsem ve tıka basa dolu bile olsam bir top yemeden geçmediğim Bitez Dondurmacısı, gerçi artık Bodrum Marina'ya da açıldı, Bitez'e gitmeyi beklemeye gerek kalmadı sıcak Bodrum günlerinde. Neyse konumuza geri gelirsek Bitez Dondurmacı Şaşkınbakkal'da Nezih Kırtasiyeyi geçer geçmez alt pasajın oraya açıldı, geçen hafta onu da denedim, tat ve çeşitler Bodrum'dakinin aynı. Hala Balbadem ve Kanyak'lı dondurması favorim. Cevizli ve damla sakızlı'yı da denemenizi öneririm. Balbadem ve cevizlide malzeme oldukça bol, sanırım çekici yapan kısımlarından biri de o. Bitez Dondurma'nın da topu 2TL.
Eskiden hatırlayanlar vardır mutlaka, benim çocukluğumda Suadiye'de ve Caddebostan'da Hacıbey vardı, öyle bir şamfıstıklı dondurması vardı ki, fıstıktan dondurmanın süt tadını almak mümkün olmazdı. Belki biraz abartılı yazdım ama kısaca malzemenin hakkını verirlerdi. İşte Bitez dondurmanında malzeme kalitesi aynı böyle.

Şimdi geriye hangi lezziz dondurmacı kaldı caddeye açılmasını beklediğimiz bilin bakalım, neyse ben dayanamayıp söyleyeceğim galiba. Tabiki Moda'daki meşhur Ali Usta...

Bol dondurmalı bir yaz olsun. Hem kalorisi az hem de seçenek çok. 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...