Etiketler

30 Nisan 2014 Çarşamba

Ünlü Şefler Nereye Gidiyor?




Geçenlerde Gurme Rehberini okurken güzel bir yazı çıktı karşıma. Ünlü şeflerin severek, beğenerek gittiği ve önerdiği mekanlar... 

Ben de Istanbul’daki ünlü şeflerin bu önerilerini sizlerle paylaşmak istedim. Yazıya biraz kendi yorumlarımı kattım, bahsettikleri bazı yerlere blog’umda zaten değinmişim ve bizzat gitmişim, o ayrı bir hoşuma gitti. 
Okuyun bakalım sevecek misiniz, ortaya karışık bir yazı oldu.

Sef Aydın Demir:  Rahmi Koç Müzesi Halat Restaurant

Nereye gidiyor:  Feneryolu Ayvalık Balıkçısı
Bu balıkçı benimde eşimle severek gittiğim mekanlardan. Hem evimize yakın, hem de o hayranı olduğumuz Cunda mutfağı lezzetlerini ayağımıza taşıyor. Zeytinyağlarını bizden alıyorlar, marka adı “Ayvada”. Gitme fırsatınız olur ise hem yemeklerin hem de zeytinyağın tadına bir bakın derim. Henüz bu mekanı detaylı yazma fırsatım olmadı ama en kısa zamanda bahsedeceğim. Bu arada yemeklerin lezzetinde zeytinyağın önemi çoktur, Şef Aydın Demir ağzının tadını biliyormuş:)

Tavsiye ettiği mekan:  Safi Meyhane
Denenecekler listesine alındı bile.

Şef Vedat Başaran: Surplus Restaurant

Nereye gidiyor:  Hilton Dragon Restaurant
Hilton Dragon Restaurant’a yıllar var gitmedim heralde. Uzakdoğu mutfağı servis ediyorlar. Sevenler için İstanbul’daki en iyi örneklerden biri denilebilir. Mekanın atmosferi sizi oldukça farklı bir yerdeymişsiniz gibi hissettiriyor.

Tavsiye ettiği mekan:  Kıyı Restaurant
Şef Vedat Başaran’ın gittiği ve tavsiye ettiği yerlere bakılacak olursa eskilerden ve kaliteden ödün vermeyen mekanları tercih ediyor.

Şef Hüseyin Ceylan: Lacivert

Nereye gidiyor:  Kiva Han
Galata Kulesinin dibinde imiş. Ben de daha önce denemedim.

Tavsiye ettiği mekan:  İstinye Park Osmani
 Pidelerini  ve dönerini öneriyor. Yolum düşerse mutlaka deneyeceğim.

Şef Niso Adato: Sanş Restaurant

Nereye gidiyor:  Auqa Restaurant – Four Seasons  Otel Ortaköy

Tavsiye ettiği mekan:  Mikla
Manzarası herşeyden öte. Barıda oldukça keyifli Mikla’nın.

Şef Civan Er: Yeni Lokanta

Nereye gidiyor:  Kantin
Kestaneli beze, hamsili pilav ve ekmeklerini öneriyor. Burayı da aldık listeye. 

Tavsiye ettiği mekan:  Pala Ocakbaşı
Beyoğlu Balık pazarında bir kebapçı.

Şef Barış Tansever:  Sunset Grill & Bar

Nereye gidiyor:  Lucca
Hala bilmeyen gitmeyen var mı bilemiyorum. Özellikle kokteylleri ve finger food’unu tavsiye ederim. İdeal bir buluşma mekanı.

Tavsiye ettiği mekan:  Balıçı Apo
Burdan çıkaracağımız sonuç benim de ağız lezzetim ve zevkim gün geçtikçe iyiye gidiyor. Bu yazıdan hemen bir önceki yazımda Balıçı Apo’yu yazdım sizlere.

Şef Maksut Aşkar: Sekiz İstanbul

Nereye gidiyor: Kantin
İnanın bana Kantin’i oldukça merak ettim ve haftasonu gitmek için aradım cumartesileri en son siparislerini 20:30'da alıyorlarmış.

Tavsiye ettiği mekan:  Kantin, Maya, Gile, Yeni Lokanta ve Nicole
Bunlardan sadece Yeni Lokantayı deneme fırsatım oldu & deneyimimi daha önceki  yazımda sizlerle de paylaştım . 
Lokanta Maya’nın da menüsünün oldukça sıradışı olduğunu duydum. Gile ve Nicole’u de bu durumda listeye aldık.
Gile'nin internet sitesini araştırdım. Ana yemekler 60TL, Türk şaraplarının ise 270 TL civarı olduğunu görünce açıkçası biraz daha tavsiyeye ihtiyaç duyduğuma karar verdim gitmek için. 
Nicole'e yer bulmak pek de kolay değil, önceden rezervasyon için aranmalı. Tecrübeli ile sabit. Gider gitmez yazıcam mutlaka.

Şef Tevfik Alparslan: Topaz Restaurant

Nereye gidiyor: Günaydın Et
Geçenlerde biz de ailecek Şaşkınbakkal şubesine gittik. En kısa zamanda görüşlerimi paylaşacağım.

Tavsiye ettiği mekan:  Park Fora Kuruçeşme

Şef Didem Şenol: Lokanta Maya

Nereye gidiyor: Kantin
Haftaya Kantin’deyiz sanırımJ. Menüsü sürekli değişiyormuş ve daha önce yediğiniz bir şeyi sevmenize rağmen bir dahaki gidişinizde bulamıyor olabilirmişsiniz, ee o da güzel değil mi  mekanın sürekli yeni birşeyler deneme fırsatı veriyor olması. 

Tavsiye ettiği mekan:  Kıyı Restaurant
Heralde çocukluğumdan beri biliyorum bu balıkçıyı. Yılların eskitemediği bir klasik.

Şef Şemsa Denizsel: Kantin

Nereye gidiyor: Karaköy Balık Lokantası
Blogumda aratırsanız Karaköy Balık Lokantası hakkındaki yorumlarımı bulabilirsiniz.

Tavsiye ettiği mekan:  Yeni Lokanta ve Lokanta Maya




10 Şef ve 10'u da neredeyse birbirinden farklı mekanlanlara gidiyor. Bazıları İstanbul'un vazgeçilmez mekanlarını tercih ederken, bazıları da bu aralar neresi çok tercih ediliyorsa oraya gitmekten yana kullanıyor hakkını. Birbirinin mekanını öneren şeflerde yok değil. Ee iyi bir şef olunca bugün sen bana gel mantı açtım yarın ben sana geleyim karalahana dolmasına gibi bir muabbet geçiyor olabilir aralarında. Yazı oldukça ilgimi çektiği ve içlerinde henüz gitmediğim yerler olduğu için sizlerle de paylaşmak istedim. Önümüz yaz, evde oturma zamanı bitti, tam vaktidir İstanbul'u ve yeni mekanları keşfin. Biz tam yol ileri Kantin'deyiz:)



Kaynak: www.radikal.com.tr & Gurme Rehberi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...